sreda, 9. december 2009

Fax, prazniki, gledališče in Brno malo po "češko"...

Verjetno sem vam dala občutek, da samo pohajam... Amapk tudi hodim na fax! Imam to srečo, da imam poleg češčine le še en predmet in to izjemno zanimiv predmet. Še ime ima tako - Interesting physics oziroma Zajímavá fyzika, saj je predmet v češčini. No moram reči, da potrebujem kar veliko mero koncentracije, da po vsem erasmusovem dogajanju sedim 1h 40min brez premora in poslušam fiziko v češčini... Na koncu sem kar zmatrana. Še dobro, da je res zanimiva. Vsakič delamo zanimive eksperimente na določeno temo z veliko povezav te teme na vsakdanje življenje. Profesor je še precej mlad in ZELO zagnan pri razlaganju. Fizikalne temelje razlaga brez enačb ali dolgih izpeljav na tabli, saj to ni namen predmeta. Na predmet je vpisanih 80 študentov in so nas morali razdelit v dve skupini. Vedno je polna predavalnica in ugotovila sem, da je najmanj ena tretjina študentov, ki ne študira fiziko, ampak druge naravoslovne predmete (npr. biologijo, kemijo, itd.). Jaz pa sem edina tujka.
Zadnjič sem vzela s seboj fotaparat in kot nalašč smo šli ven računat energijo Sonca (saj je bil po 3 tednih sončen dan) in smo spotoma še zavreli vodo z ogromnim paraboličnim zrcalom. Čas zavretja vode smo računsko tudi približno napovedali. Vse skupaj je bilo prav zabavno.


Tudi papir in različne predmete smo probali zažgat s to zadevo... Deluje zelo podobno kot ogromna lupa.


Od kar sem tukaj smo doživeli precej praznikov. Zanimivo je, da sploh ni nujno, da so takrat trgovine zaprte. Ponavadi je še večja gužva v nakupovalnih centrih... Škoda.
V torek 17.11. so na Češkem praznovali 20 let po padcu komunizma ter 70 let po eni žalostni zgodbi. Po Eliškinih besedah (hvala Eliška, da skrbiš za mojo splošno razgledanost!:)) naj bi namreč med drugo svetovno vojno ubili enega študenta. Sošolci študenta so šli čez Prago na ogreb in je prišlo do konflikta z Nemci. Precej so jih aretirali, nekaj celo ubili. Poleg tega naj bi bil še mednarodni dan študentov! Juhej... Žal pa takrat sem se ravno vračala iz Slovenije in se dogodkov nisem udeležila. Videla sem le kar je ostalo od prejšnjega dne. Nekako me je najbolj presenetila stena Filozofske fakultete. Nanjo so namreč polimali različne plakate, ki izražajo nezadovoljstvo naroda pod sedajšnimi nadrejenimi in izpred 20-tih letih pod komunizmom.


Zanimivo bi bilo vse razumeti...


Po ogledu baleta sem se odločila, da grem še v gledališče. Imela sem 3 razloge. Prvi razlog je bil ta, da vidim notranjost Mahenovega gledališča (najstarejša stavba narodnega gledališča v Brnu), da poslušam malo češčine in zadnji razlog je vstopnina - 2€ !!. Predstava je bila odlična in gledališče osupljivo. Čeprav sem bila sama, sem se imela super. Mislim, da komentarji pod slikami niso potrebni...



Bila sem prva v gledališču, da sem ga lahko fotografirala skoraj praznega :)


No že nekaj časa sem iskala kakšen motiv, da bi lahko rekla: "Ja, to je pa res po češko!". Moram priznati, da sem s tem imela res težave. Tudi z Eliško sem govorila o tem in je to predvsem stereotip. Vseeno sem pa našla dve stavri (oprostite vsi Čehi, ki zdaj to berete, ni mišljeno slabo :)), ki so vredne omembe. Prvo so njihove toaletne navade. Večkrat sem videla otroke lulat vsepovsod po mestu. Tudi ob steni pred vhodom v cerkev v centru mesta. Neverjetno! V Pragi pa sem doživela višek (post o Pragi še prihaja...). Odrasli moški seveda opravljajo svoje majhne potrebe vsepovsod, kjer rase vsaj nekaj zlenega (ali pa tudi ne!). No ko sem videla punco zvečer opravljati svojo VELIKO potrebo v vrečko na parkirišču, pa mi je kar obrnilo! Po razmisleku pa sklepaš, da je to podobno kot pri psičkih in je ekološko/snažno za mestne parke :)... Dovolj o tem, ker si vsakič, ko na to pomislim, prikličem sliko v glavi... fuuj!!
No druga zadeva, ki sem jo tudi fotografirala, pa je praktična trgovska storitev brušenja nožev kar v bivalni prikolici na ulici. Nahaja se na moji poti med študentskimi domovi in Pedagoško fakulteto v Brnu. Večkrat sem videla noter starejšega strica, ki pridno brusi nože. Ko pa sem imela končno fotoaparat s seboj, medtem ko ni padal dež, je bila zaprta! Vseeno prilagam fotografije, da si boste lažje predstavljali.
Kljub temu še enkrat poudarjam, da nisem ravno našla veliko stavri, za katere bi lahko naglas rekla: "to je pa res po češko"... Tako da sem zaenkrat brez dokazov in bom počasi nehala uporabljati to frazo :).


Malo je neopazna...


... ampak izredno domiselna :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar